تازه ها

شهرآفتاب

نظرات ()

شهرآفتاب

ویژه نامه شهرآفتاب

 

طرح نمايشگاه بين المللی شهر آفتاب:
نمایشگاه فعلی تهران سال هاست از جهت ابعاد، امکانات و نیز موقعیت جغرافیای زیستی با نیازهای نمایشگاهی پایتخت ایران هم خوانی ندارد. از این رو شهرداری تهران پس از سالها مطالعه، زمینی حدود 160 هکتاری واقع در آزادراه تهران- قم، روبروی آستان حضرت امام خمینی (ره) و در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد را برای احداث شهری نمایشگاهی برگزیده است. این نمایشگاه که عنوان بزرگ ترین نمایشگاه بین المللی کشور را به خود اختصاص میدهد ، امکاناتی چون مجموعه های اداری و سمينارها , تجاری, هتل آپارتمان، پارکینگ طبقاتی و فضاهای سبز را در خود جای خواهد داد. این پروژه از آینده دارترین فرصت های اقتصادی حال حاضر کشور است که با تأمین زمین آن از سوی شهرداري تهران به سرمایه گذاران عرضه می شود.

نمایشگاه بین المللی جدید تهران با مرکز تجارت جهانی، هتل ها ، باغ های عمومی و میدان مرکزی، به عنوان یک نشانه شهری، پذیرای بازدید کنندگانی از شهر تهران، ایران و سراسر جهان خواهد بود. پشتوانه غنی معماری اسلامی و ایرانی، نقش بسزایی در ساختار مجموعه جدید ایفا خواهد کرد. فرم های سنتی به زبان مدرن بیان می شوند و در این هم سازی ، آینده ای روشن را نوید می دهند. فرم معماری به صورت مظهر تحرک، پویایی، هماهنگی و توسعه مطرح می شود. نمایان بودن ساختار ساختمان ها به صورتی نوآورانه موجب جذابیت آنها شده و مخاطبان را به سیر در درون خود فرا می خواند. فضای مجموعه جدید بر اساس ارتباط نزدیک با مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و دانشگاه شاهد طراحی شده است.

جانمائی طرح گام اول نمایشگاه بین المللی شهر آفتا ب در ذیل نمایش داده شده است. در این گام سه سالن اصلی نمایشگاهی , سالن ملل , ساختمانهای اداری و سمينارها و جنبی، موتورخانه ها، تاسیسات زیربنائی، جاده های پیرامونی، چهارباغ، میدان اصلی، باغ ايراني، پارکینگ های روباز و محوطه سازی اجرا خواهد گردید.


مصوبات:

79/07/10 : مصوبه شورای شهرتهران در خصوص الزام شهرداری تهران به تهيه طرح انتقال نمايشگاه بين‌المللی فعلی تهران به دليل مشكلات ناشی از برگزاری نمايشگاه
84/05/11 : خريد 138 هكتار از اراضی شهر آفتاب توسط شهرداری تهران از آستان حرم حضرت امام به منظور احداث نمايشگاه بين‌المللی (در اوايل سال 93 -23 هكتار نيز خريداری شد)
84/07/05 : مصوبه شورای شهر تهران در خصوص صدور مجوز انجام و تكميل مطالعات و همچنين اجرای نمايشگاه بين‌المللی جديد تهران به شهرداری در اراضی «شهر آفتاب» با هماهنگی مسئولين محترم آستان حرم مطهر حضرت امام خمينی و از طريق سازمان سرمايه‌گذاری و مشاركت‌های مردمی شهر تهران
85/05/03 : انجام مطالعات طرح نمايشگاه توسط مهندسان مشاور داخلی با مشاور خارجی GMP آلمان و تصويب طرح نمايشگاه جديد توسط شورای محترم اسلامی شهر تهران
85/10/30 : كلنگ‌زنی ساخت نمايشگاه در شهر آفتاب با حضور رييس محترم شورای شهر تهران، شهردار محترم شهر تهران و توليت آستان مطهر حضرت امام خمينی
89/12/01 : آغاز فعالیت شركت يادمان سازه (متولی برج ميلاد) بعنوان مدير طرح نمايشگاه
90/06/12 : آغاز عمليات اجرايی در سايت نمايشگاه شهر آفتاب

متراژ زمين نمايشگاه بین المللی شهر آفتاب (تهران) = 160 هكتار
درصد پيشرفت فيزيكی گام اول اجرايی تا دی ماه 1394 = 93.38 درصد








































































 

 

 

 

 

 

 

متروی فرودگاه مهرآباد‌ ۲۵ اسفند افتتاح‌ می‌شود

نظرات ()

متروی فرودگاه مهرآباد‌ ۲۵ اسفند افتتاح‌ می‌شود

۲۵ اسفند روز بزرگ دیگری در عرصه توسعه حمل‌ونقل عمومی و شبکه متروی تهران است؛ چه آنکه فرودگاه مهرآباد به‌عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور، ۷۷سال پس از ساخت به متروی تهران متصل می‌شود.

 معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداری تهران ديروز خبر داد كه قرار است خط متروي فرودگاه مهرآباد صبح سه‌شنبه و در آستانه سال نو و آغاز سفرهاي نوروزي به بهره‌برداري برسد. سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: متروي فرودگاه مهرآباد با بيش از 4كيلومتر طول، داراي 4ايستگاه است كه با افتتاح همزمان آنها، پايتخت كشورمان در باشگاه 100تايي‌ها و به‌عبارتي در زمره شهرهاي جهان قرار مي‌گيرد كه داراي 100ايستگاه مترو هستند.

وي با اشاره به اينكه متروي فرودگاه مهرآباد 4 ايستگاه به نام‌هاي بيمه و شماره يك، شماره‌2 و شماره‌3 است، اظهار كرد: اين ايستگاه‌ها مقابل ترمينال‌‌هاي شماره 2، شماره 4 و شماره 6 فرودگاه واقع شده و دسترسي آسان شهروندان به ترمينال‌هاي 6گانه فرودگاه مهرآباد را امكان‌پذير مي‌كنند. تشكري هاشمي با بيان اينكه اتصال شبكه متروي پايتخت پيش از اين، از طريق خط 3مترو به ايستگاه راه‌آهن برقرار شده بود، تصريح كرد: علاوه بر راه‌آهن و فرودگاه مهرآباد، در آينده نزديك فرودگاه بين‌المللي امام خميني نيز از طريق خط متروي تهران ـ پرند به شبكه متروي پايتخت متصل مي‌شود. پيش‌بيني مي‌شود كه اين خط جديد با ظرفيت 70هزار جا‌به‌‌جايي روزانه، بخش قابل توجهي از رفت‌وآمدهاي روزانه به فرودگاه مهرآباد را كه عموما با استفاده از وسايل نقليه شخصي صورت مي‌گيرد‌تحت پوشش بگيرد.

  • اعلام يك ركورد در نيمه شمالي خط 6

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه ديروز از بخش شمالي خط‌6 متروي تهران بازديد كرد. هابيل درويشي در جريان بازديد صبحگاهي از برخي جبهه‌هاي كاري نيمه شمالي خط 6مترو با اظهار رضايت از روند پيشرفت كار در اين پروژه، ابراز اميدواري كرد كه با توجه به برنامه‌ريزي دقيق و زمانبندي، اهداف از پيش تعيين‌شده براي اجرا و بهره‌برداري اين خط مهم و تأثيرگذار مترو تحقق يابد. همچنين پورهاشمي، معاون عمراني شركت متروي تهران و حومه خبر داد كه در روزهاي آينده در نيمه شمالي اين خط يك ركورد و موفقيت در صنعت مترو كه محصول مهندسي بومي است، اعلام خواهد شد.

خط 6متروي تهران با ظرفيت جابه‌جايي روزانه بيش از يك ميليون مسافر داراي 31كيلومتر طول و 27ايستگاه بوده كه از جنوب شرقي تهران در دولت‌آباد تا سولقان در شمال غربي امتداد مي‌يابد و در طول مسير مناطق و محدوده‌هاي جمعيتي مهم شهر نظير خيابان 17شهريور، ميادين خراسان، شهدا، امام حسين(ع)، سپاه، هفتم تير‌ و وليعصر(عج) را پوشش مي‌دهد.

بهارستان در خیابان های تهران

نظرات ()

بهارستان در خیابان های تهران

خلق نقاشی دیواری به مناسبت استقبال از بهار 95 "بهارستان"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیشرفت 65 درصدی پروژه احداث پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و چمران

نظرات ()

پیشرفت 65 درصدی پروژه احداث پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و چمران

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس قاسم مالدار با بیان آنکه حدود 90 درصد تیرهای فلزی عرشه در پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه نیایش با بزرگراه شهید چمران با موفقیت نصب شده است، یادآور شد: تنها قطعه باقی مانده به منظور تکمیل عرشه فلزی این پل جهتی، بلافاصله پس از تکمیل کوله شمالی نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اتمام عملیات اجرای فونداسیون کوله شمالی پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه نیایش با بزرگراه شهید چمران، ابراز امیدواری کرد اجرای این بخش از پروژه ظرف یک ماه آینده به اتمام برسد تا شرایط فنی برای قالب بندی و بتن ریزی عرشه فراهم شود.

گفتنی است مجموعه پل های ولایت در تقاطع بزرگراه نیایش با بزرگراه شهید چمران، از گذشته فاقد رمپ راستگرد شرق به شمال بوده است و تامین این مسیر دسترسی از طریق احداث یک پل جهتی روی لوپ جنوب به غرب انجام خواهد گرفت. این اقدام علاوه بر کمک به روان سازی بار ترافیک در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش، باعث کاهش محسوس ترافیک در خیابان سئول خواهد شد.










 

مشق تهران نوشته شد

نظرات ()

مشق تهران نوشته شد

چند شب است بازیگران، هنرمندان، خوانندگان سنتی، ماشین‌های آنتیک و قدیمی و حتی غرفه‌هایی از بستنی، دسر و خوراکی را به «میدان مشق» می‌آورند، تا درهای این مجموعه به روی مردم و گردشگران باز باشد.

چند ماه پیش خبر پیچید که «باغ‌ملی» یا همان «میدان مشق» قرار است با هماهنگی شهرداری و وزارت امورخارجه توسط محمدباقر قالیباف و محمدجواد ظریف افتتاح شود، سپس از روزهای نخست نوروز با تبلیغ روی بنرهایی در برخی از نقاط شهر، افتتاح «میدان مشق» را عصر «12 فروردین، روز جمهوری اسلامی» اعلام کردند.



اما صبح روز 12 فروردین با انتشار عکس‌هایی که زیر آن‌ها توضیح داده شده بود «افتتاح میدان مشق پس از 150 سال» مانند هر روز درِ کوچک «قزاقخانه» باز شد، هر چند در عکس‌های منتشر شده از مراسمی که افتتاح مجموعه‌ی «میدان مشق» خوانده می‌شد، هیچ مسئولی از سازمان یا اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، حضور نداشت.  و در این میان بی‌انصافی است اگر بگوئیم حضور مردم در میدان مشق، کمرنگ بود.

می‌توان این اقدام شهرداری را مانند دیگر قدم‌هایی که برای نجات میراث فرهنگی برداشته قدمی مثبت و قابل تامل دید، که این بار برای معرفی بهتر مجموعه‌ی میدان مشق به مردم برداشته شده است.

اما با این وجود یک سوال پیش می‌آید. برای اجرای چنین برنامه‌ای میراث فرهنگی چه نقشی داشت؟ آیا اصلا آن‌ها از اجرای چنین برنامه‌ای اطلاع داشتند؟ برنامه‌ای که نامش را «جشنواره‌ی قلب تهران» گذاشتند؟ هر چند به نظر می‌رسد سازمان میراث فرهنگی در برابر شهرداری عقب کشیده و جایگاه خود را برای توجه به این میدان به شهرداری سپرده است.


و در این میان هیچ کس به مصوباتی که این میدان از حدود 13 سال پیش گرفت تا مکانی فرهنگی - تاریخی برای تهرانی‌ها و گردشگران باشد، توجهی نمی‌کند.

مصوباتی که قرار بود میدان مشق و مجموعه‌های اطرافش را به یک مجموعه‌ی فرهنگی تبدیل کند، تا براساس مصوبه هیئت دولت، محوطه‌ی میدان مشق به قطب تاریخی - فرهنگی تهران آن هم در قالب طرح گسترش موزه‌ی ملی تبدیل شود.


به نظر می‌رسد به چیزی که در این میان هیچ توجهی نمی‌شود، همین نکته است.

اگر از عملیات‌ کف‌سازی و ساماندهی مجموعه میدان مشق که از مدت‌ها پیش توسط پیمانکار خصوصی آغاز شده بود، یا مرمت سردر که هنوز به پایان نرسیده و میدان را به صورت نمادین و با حضور قالیباف افتتاح کردند، بگذریم، حالا مهم‌ترین قدم برای معرفی این مجموعه به مردم را برگزاری کنسرت در فضای باز آن اعلام کرده‌اند!

درحالی که در ابتدای کار دولت تدبیر و امید و به دستور قائم مقام وقت سازمان میراث فرهنگی در آن زمان و در اوایل کار مسئولان جدید سازمان میراث فرهنگی تاکید بر متوقف شدن این‌گونه اقدامات شد تا هیچ کنسرتی در فضاهای باز و سربسته‌ی بناهای تاریخی برگزار نشود، اما حالا رسما اعلام می‌شود که میدان مشق هر شب میزبان گروه‌های کنسرت است؛ میدانی که دور تا دورش را بناهای تاریخی احاطه کرده‌اند و به هر طرف که چشم بگردانیم به جز بناهای غول‌پیکر ارزشمند کهنسال چیزی نمی‌توان دید.


البته یکی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی درباره‌ی این نوع افتتاحیه در فضای مجازی این‌گونه نوشته است؛ «میراث فرهنگی در جریان اصلاح کف‌سازی‌ها و مرمت‌ها بوده است و حتی پس از بازدید کمیسیون ماده پنج با همراهی محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی پیشنهاد برگزاری کنسرت‌ها ‌برای استفاده عمومی مطرح شد که مورد موافقت نیز قرار گرفت.»

او ادامه داده است: «این‌که شهرداری برای عملیات کف‌سازی انجام شده افتتاحیه برگزار کند، حق دارد، اما این‌که میراث فرهنگی در چنین برنامه‌ای باشد یا نه، اصل نیست. چون قطعا در روزهای آینده برنامه‌هایی نیز برای افتتاح موزه صنعتی، سردرباغ ملی، خیابان سی تیر و بسیاری از پروژه های دیگر در دست اقدام، با هماهنگی میراث فرهنگی اعلام می‌شود. نهضتِ مرمت فارغ از حب و بغض دستگاهی فرصت است نه تهدید.»

همچنین حسین هوشیار، مدیر باغ موزه‌ی قصر و معاون فرهنگی سابق منطقه 12 شهرداری تهران که خود را یکی از آگاهان کامل برنامه‌های در حال برگزاری در میدان مشق می‌داند، در برخی گروه‌های مجازی نظر خود را در این زمینه این‌گونه مطرح می‌کند: «موضوع اصلا افتتاحیه و این صحبت‌ها نبوده است.از آن‌جایی‌که منطقه 12 به واسطه پررنگ شدن ماهیت تجاری (بازار و...) ماهیت فرهنگی و تاریخی خود را کمتر نشان داده و شاهد آسیب‌های اجتماعی مختلف در منطقه بوده‌ایم و هستیم.»

 

او ادامه داده است: «بنابراین در شورای عالی فرهنگی شهرداری مصوب شد که بازگشت جمعیت به این منطقه و زنده کردن شب‌های منطقه 12 و احیای نقش فرهنگی و تاریخی این منطقه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اولویت باشد که این برنامه نیز پیش درآمدی بر این موضوع بوده است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش از شهرداری این طور حمایت کرده است؛ «این اتفاق برای میدان مشق، فقط یک پروپاگاندای رسانه‌ای است.در طول سال‌های 89 تا 91 که معاون فرهنگی منطقه 12 بودم، بارها خواستیم در میدان مشق برنامه اجرا کنیم، اما وزارت خارجه شرط ‌هایی مانند ترمیم پیاده راه‌ها و نورپردازی ساختمان‌ها مطرح می‌کرد که با توجه به رابطه آن دوران شهرداری با دولت هیچ وقت عملی نشد.



این مقام مسؤول در ادامه توضیحات خود در فضای مجازی آورده است: «بنابراین شهرداری امسال قبول کرد که شروط متولیان میدان مشق را بپذیرد تا امکان ورود فرهنگی به میدان مشق مهیا شود. تعبیر افتتاح که در مصاحبه‌ی مسئولان شهرداری وجود دارد، نوعی حفظ ظاهر و زیرکی رسانه‌ای است که هم پیام به متولیان میدان مشق دارد و هم نیم نگاهی به سوالات احتمالی شورای شهر.»

 



محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز در برنامه‌ی افتتاح این مراسم با بیان این‌که «افتتاح میدان مشق نمونه‌ای از همکاری و همدلی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی» است، این‌گونه قول داد: «من این قول را به شهروندان تهرانی می‌دهم که به امید خدا در هر فصل سال جدید در منطقه مرکزی تهران شاهد افتتاح پروژه های مهمی باشیم و زندگی را مجددا به این منطقه تاریخی برگردانیم.»

او البته در ادامه صحبت‌هایش نیز هیچ حرفی از میراث فرهنگی و نقشی که می‌تواند در احیای این میدان تاریخی داشته باشد، نزد.

قالیباف در ادامه به افتتاح میدان مشق در محدوده مرکزی شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: «امروز شاهد هستیم یکی از نقاط و محورهای تاریخی و هویتی پایتخت که به نوعی یا دیده نمی‌شد یا کمتر دیده می‌شد، با کمک و همراهی دوستان خوب‌مان در وزارت خارجه و بقیه دستگاه‌های اداری همانند دانشگاه تهران بازگشایی شد.

او با تاکید بر اینکه تصمیم قطعی ما در شهرداری تهران این است که ان‌شاءالله بتوانیم زندگی را به مرکز تاریخی و هویتی شهرمان یعنی منطقه 12 برگردانیم، افزود: این از تصمیماتی است که 5 ، 6 سال است که اتخاذ شده، به طوری که آثار چندین سال زحمت مدیریت شهری پایتخت در این منطقه نمایان می‌شود.»

با توجه به صحبت‌های مطرح شده از سوی مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری، به نظر می‌رسد اقدام انجام شده برای «قزاقخانه» یک مشق نانوشته بوده که شهرداری موفق به تمام شدن آن به عنوان یک تکلیف شده است.



مشقی که هنوز نمره‌ی میراث فرهنگی در اجرائی شدن آن مشخص نیست.


منابع :سازمان زیباسازی شهرداری تهران

       معماری نیوز

      آژانس عکس تهران

بهارستان تهران

نظرات ()

بهارستان تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

نیمه ی سال 95:پایان حفاری خط 6 متروی تهران

نظرات ()

نیمه ی سال 95:پایان حفاری خط 6 متروی تهران

شهردار تهران گفت: در چند ماه باقی مانده به پایان سال قبل در خط ۶ مترو پیشرفت خوبی حاصل شد و با فشار مضاعفی که آوردیم در مراحل خوبی قرار دارد و تا اواسط سال ۹۵ حفاری این خط تمام خواهد شد.

 

خط شش متروی تهران از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین با خط دو، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط در حال احداث سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

ایستگاه های مصوب این خط عبارتند از: شهرک شرکت نفت (محدوده کوهسار) ، شهید آبشناسان (تقاطع آبشناسان و کوهسار) ، شهران (بلوار کوهسار محدوده شهران) ، شهرزیبا (میدان کانون) ، آیت الله کاشانی (بلوار کاشانی بین باکری و جنت آباد) ، شهید ستاری (تقاطع پیامبر و ستاری) ، اشرفی اصفهانی (تقاطع اشرفی و مرزداران) ، یادگار امام (پل مرزداران) ، مرزداران (مرزداران محدوده ژاندارمری) ، شهرک آزمایش (پل آزمایش) ، پل نصر (گیشا) ، چهارراه کارگر (تقاطع فاطمی و کارگر) ، پارک لاله (ضلع جنوب غربی پارک) ، میدان ولیعصر ، استاد نجات اللهی (پل کریمخان) ، هفت تیر (میدان هفت تیر) ، بهارشیراز (تقاطع شریعتی و بهارشیراز) ، بزرگراه صیاد شیرازی (بزرگراه صیاد محدوده میدان سپاه) ، امام حسین (تقاطع مدنی و انقلاب) ، شهدا (میدان شهدا) ، امیرکبیر (تقاطع امیرکبیر و هفده شهریور) ، هفده شهریور (پل هفده شهریور) ، میدان خراسان (میدان خراسان) ، منصور (هفده شهریور بین بعثت و منصور) ، بعثت (تقاطع هفده شهریور و بعثت) ، کیانشهر (محدوده کیانشهر) ، دولت آباد (محدوده دولت آباد) ، چشمه علی (محدوده چشمه علی) ، ابن بابویه (محدوده این بابویه) ، حضرت عبدالعظیم (محدوده میدان حرم)

شهردار تهران که در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا در صحن شورا حضور داشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال ۹۵ به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: جنس کار شهرداری تهران بیشتر ماهیت اجرایی و عملی دارد و نمی توان کار ستادی برای آن متصور شد. کارهایی که ما انجام می دهیم عجین شده با کارهای اجرایی و عملی است.

وی ادامه داد: ما مصمیم که رویکرد اقتصاد مقاومتی را که از سال های قبل شروع کردیم با قدرت ادامه دهیم.
شهردار تهران اظهار داشت: در سال ۹۵ توجهمان را در بخش عمرانی معطوف به مترو خواهیم کرد به طوریکه در فرصت کمتر از دو سال باقی مانده ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده مترو را به تهران اضافه خواهیم کرد.

قالیباف همچنین افزود: در چند ماه باقیمانده به پایان سال قبل در خط ۶ مترو پیشرفت خوبی حاصل شد و با فشار مضاعفی که آوردیم در مراحل خوبی قرار دارد و تا اواسط سال ۹۵ حفاری این خط تمام خواهد شد.

شهردار تهران تاکید کرد: در سال ۹۵ هیچ پروژه ی جدیدی را تحت هیچ عنوان را شروع نخواهیم کرد . پروژه های نیمه تمام را نیز به اتمام خواهیم رساند.

قالیباف با اشاره به لزوم تمرکز بر سرمایه گزاری بخش خصوصی در پروژه های شهرداری گفت: در این بخش که مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم بوده اتفاقات خوبی در راه خواهد بود.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه می توان گفت که ما شهروند را می توانیم با سرمایه گزاری بخش خصوصی توسعه دهیم. ادامه شهر آفتاب را حتما به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد و در اتوبوسرانی نیز بخش خصوصی را بیشتر به کار خواهیم گرفت همچنان که از مشارکت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی از ۶۵ درصد به ۸۰ درصد رساندیم.

قالیباف تصریح کرد: ما در صدد هستیم بخش خصوصی در حوزه های خدماتی ، آی تی و بخش های دیگر ادامه دهیم و در این کار مجدانه در حال تلاش هستیم.

شهردار تهران افزود: با توسعه بخش خصوصص سربار هزینه ها را کاهش خواهیم داد و این نمود عینی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی خواهد بود. ما جلوگیری از اسراف و صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

قالیباف سپس با اشاره به چالش اقتصادی گفت: چالش اقتصاد یک موضوع ملی است نه موضوع جناحی و سیاسی و من بارها اشاره کرده ام که هر کس با بحث اقتصادی رفتار سیاسی داشته باشد به دور از مردانگی و شرافت رفتار کرده است.

شهردار تهران اظهار داشت : امروز بحث اقتصادی مانند دفاع مقدس و موضوع هسته ای سات و همه باید دست به دست هم دهیم و این چالش را از پیش رو برداریم. امام(ره) هم در سال ۵۸ سفارش نموده بودند که من برای آینده ی انقلاب نگران مسائل اقتصادی هستم اگر نتوانیم این مسائل را حل کنیم مردم از انقلاب و اسلام رویگردان می شوند. بنابراین بحث اقتصادی و فقر بحث مهمی است و همه باید در حل این چالش همت کنم ولو به نفع رقیب سیاسیمان باشد. گرچه من اعقتاد دارم در این زمینه دولت باید گام اول را بردارد.

زیر گذر جوادیه امروز افتتاح میشود

نظرات ()

زیر گذر جوادیه امروز افتتاح میشود

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن اعلام خبر فوق افزود: پروژه احداث زیرگذر جوادیه که وظیفه برقراری ارتباط میان محلات موجود در پهنه‌های شمالی و جنوبی خطوط راه‌آهن را بر عهده دارد، صبح روز دوشنبه شانزدهم فروردین‌ماه سال جاری، طی مراسمی با حضور دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، افتتاح و تحویل شهروندان خواهد شد.

مهندس جاوید با اشاره به تخریب کامل پل قدیمی جوادیه در سال گذشته، بهره‌برداری از زیرگذر جوادیه را سبب رفع مشکلات ترافیکی شهروندان ساکن در پهنه‌های شمالی و جنوبی خطوط راه‌آهن دانست و افزود: با افتتاح این پروژه راهگشای ترافیکی،  پل قدیمی جوادیه که نه  با جنبه‌های زیباشناختی پل کابلی جوادیه هماهنگ بود و نه به دلیل تعارض با طرح توسعه راه آهن ارزش مقاوم‌سازی و بهسازی داشت، جای خود را به زیرگذری ایمن برای تردد خودروها و همچنین رفت و آمد عابران پیاده خواهد داد.

وی فراهم کردن شرایط جابجایی معارضات تاسیساتی پروژه از قبیل کابل‌های برق 63 و 20 کیلوولت و همچنین نیاز به جابجایی متناوب خطوط راه آهن به منظور اجرای یک مقطع 80 متری از دال بتنی زیرگذر را از عوامل مهم طولانی شدن زمان‌بندی اجرای پروژه احداث زیرگذر جوادیه دانست و ضمن قدردانی از صبر و بردباری شهروندان ساکن در محله جوادیه، مشارکت شهرداری منطقه 16 و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری در اجرای این پروژه  را مثمر ثمر دانست.

گفتنی است رمپ جنوبی پروژه احداث زیرگذر جوادیه از خیابان نوری در محله جوادیه آغاز شده و پس از عبور از زیر خطوط راه آهن، به واسطه یک زیرگذر 80 متری مسقف، وارد یک زیرگذر ترانشه باز می شود. این مسیر در ادامه به منظور عبور از زیر یکی از معابر محلی منطقه که قرار است در آینده با هدف دسترسی آسان به ایستگاه مترو غرب پل جوادیه احداث شود، وارد یک زیرگذر 13 متری می‌گردد. رمپ شمالی زیرگذر جوادیه که این مسیر را به میدان بهداری متصل می‌کند، در واقع آخرین مقطع اجرایی پروژه به شمار می‌رود.





 

سرزمین گل شرق تهران

نظرات ()

سرزمین گل شرق تهران

سرزمین گل شرق

نظام آباد

سرزمین گل شرق تهران در زمینی به وسعت 6320 مترمربع با زیربنای تقریبی 51/940 مترمربع در 14 طبقه مشتمل بر 4 طبقه پارکینگ ، 3 طبقه واحـدهای تجــاری، 1 طبقه فــودکورت و 6 طبقه اداری می‌باشد. این مجتمع با رویکرد ایجاد محیطی ایده آل برای کسب و کار، فضایی مناسب برای دفاتر اداری، محلی جهت خرید کالا و گذران اوقات فراغت در حال احداث می‌باشد.
جهت دسترسی به طبقات اداری و جلوگیری از تداخل با بخش تجاری؛ در لابی اصلی، ورودی های مجـــزایی برای دسترسی به بخش اداری طراحی شده است.

 

سرزمین گل شرق map

واحدهای تجاری با زیربنای مفید 4550 مترمربع در 4 طبقه مشتمل بر 234 واحد تجاری، 24 واحد فودکورت و یک سوپر مارکت بزرگ می‌باشد.

سرزمین گل شرق table1

با افزایش روزافزون فعالیت تجاری، بازرگانی، اداری ... و متأسفانه نبود ساختمان های مرتفع، فاخر و مــناسب در مناطق مجـاور برای حضـور شرکت‌های مــعتبر؛ ضرورت احـداث سـاختمانی مدرن، فاخر و بهره‌مند از امـکانات روز بیش از پیـش احســاس می گردید. مجتمع تـــــجاری اداری "سرزمین گل شرق تهران"، با توجه به رعایت تمامی استانداردهای لازم و با بهره‌مندی از خدمات و امکانات شایسته و چشمگیر(خصوصاً در منطقه)؛ یقیناً محل حضور شرکتهای صاحب نام متعددی خواهد بود.
واحدهای اداری سرزمین گل شرق تهران با زیربنای کل 15/168 مترمربع در 6 طبقه مشتمل بر 168 واحد اداری در حال احداث می‌باشد.

سرزمین گل شرق table2

مرکز خرید بانوان

با بررسی های انجام شده در مراکز خرید، مجتمع های تجاری، شاپینگ مال ها و ... مشخص گردید بیش از 68% مراجعین به مراکز فوق را بانوان تشکیل می دهند. عدم وجود فضای اختصاصی در این مراکز که در آن، بانوان بتوانند به سهولت کالاهای موردنظر خود را (که غالباً در ویترین های واحدهای تجاری سطح شهر و مجتمع های تجاری از آنها خبری نیست)، در فضایی اختصاصی رویت و خریداری نمایند.دست اندرکاران این مجموعه را بر آن داشت تا طبقه اول این مجتمع عظیم را به صورت اختصاصی برای بانوان در نظر بگیرند. از جمله اصنافی که در این طبقه حضور خواهند داشت؛ پوشاک بانوان، آرایشی بهداشتی، لباس کودک، سیسمونی و ... می باشند. این رویکرد نوین در چیدمان طبقات؛ یقیناً مجتمع تجاری اداری "سرزمین گل شرق تهران" را به نگینی درخشان و محلی امن و خاطره انگیز برای خانواده ها تبدیل خواهد نمود.

فودکرت و کافی شاپ

با توجه به ضرورت وجود فضایی به منظور ارائه غذاهای متنوع، باکیفیت و ... طبقه دوم این مجتمع به 24 واحد ارائه کننده غذاهای سرد و گرم (فودکورت و کافی شاپ) اختصاص یافته است. این طبقه محل مناسبی برای گرد آمدن اعضاء خانواده و لذت بردن از همنشینی با خانواده و صرف غذای مطبوع و مطلوب خواهد بود.

مزیت های پروژه:
دسترسی آسان به شبکه بزرگراهی تهران (امام علی (ع)- صیاد شیرازی- رسالت- باقری و....)
همجواری با ایستگاه مترو فدک
مجاورت با مراکز خرید شرق تهران
وجود کاربری‌های هم افزای تجاری در پروژه (واحدهای تجاری+ فودکورت+سوپرمارکت)
قیمت مناسب
ارائه تسهیلات خرید
استفاده از مواد و مصالح ساختمانی با کیفیت
تنوع متراژ
رعایت استانداردهای سازه‌ای
وجود 11 آسانسور پیشرفته و 4 رشته پله برقی جهت سهولت رفت و آمد در طبقات

 

 

 

 

 

بهره‌برداری از سازه تاج سد دریاچه شهدای خلیج‌فارس (چیتگر)

نظرات ()

بهره‌برداری از سازه تاج سد دریاچه شهدای خلیج‌فارس (چیتگر)

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، جانشین مجری طرح های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان آنکه پروژه محوطه سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، عملیات مهمی همچون تکمیل پوشش نما در سازه‌های قوسی شکل، نصب رواق، سنگ‌کاری کف و سکوهای سازه منظرگاه و در نهایت نورپردازی و اجرای سایر ریزه‌کاری های معماری را پشت سر گذاشته است، افزود: تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس انشاا... بهار امسال تکمیل می شود.

مهندس مهدی ذوالفقاریان، نصب هندریل های شیشه‌ای سازه منظرگاه، اجرای لایه نهایی مسیر دوچرخه سواری، تکمیل سیستم نورپردازی و نماسازی شیب پایین‌دست تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس را از معدود اقدامات باقی مانده در این پروژه دانست و ابراز امیدواری کرد اقدامات مورد اشاره متعاقب تامین به موقع ملزومات و مصالح موردنیاز و طبق برنامه زمان‌بندی صورت‌گرفته انجام شود.

گفتنی است بخش اصلی ابنیه فلزی تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، شامل سازه ای قوسی شکل به ارتفاع حدود 15 متر می باشد. سایر بخش های سازه تاج سد را قوس های کوچکتر در طرفین سازه اصلی تشکیل می دهند به طوری که 3 سازه قوسی در غرب و 4 سازه قوسی در شرق سازه اصلی قرار می گیرند؛ سازه هایی که هرچه از قوس اصلی فاصله می گیرند، کوچک و کوچکتر می شوند تا به لحاظ جنبه های معماری، تداعی کننده موج هایی باشند که در اثر برخورد سنگ به سطح آب ایجاد شده و رفته رفته دچار میرایی می‌شوند. سازه منظرگاه که زیر بزرگترین سازه قوسی شکل تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس قرار دارد، اشراف کامل به منظره دریاچه 130 هکتاری غرب پایتخت را برای بازدیدکنندگان از این مجموعه فراهم می‌کند.